چه عطری برای من مناسب تر است؟

چه عطری برای من مناسبتراست؟

 

انسان­ همیشه میل به جاودانگی و منحصر به‌فرد بودن دارد. برای همین به دنبال داشتن امضای شخصی روی بسیاری از جنبه­های زندگی­اش است. از رسم‌الخط منحصر به‌فرد به عنوان امضاء گرفته تا داشتن یک رایحه ویژه؛ همه و همه در واقع در جهت شخصی­سازی رویدادها برای افراد صورت می­گیرد. در هر حال، همه ما می­خواهیم به هر صورت که شده در ذهن افراد دور و برمان جاودانه شویم. یکی ازدلنشین­ترین و تاثیرگذارترین امضاهای شخصی افراد به واسطه رایحه­ها متجلی می­شود. به عقیده کارشناسان؛ حس بویایی بیشترین تاثیر را در یادآوری خاطرات داراست و به همین دلیل برای ایجاد خاطراتی جاودانه، وجود رایحه­های شخصی‌سازی شده بسیار کارساز است. حال که با اهمیت رایحه­ها و ماندگاری آن‌ها در اذهان بویایی افراد آشنا شدیم؛ این سوال اساسی پیش می­آید که دوست داریم دیگران ما را با چه رایحه­ای به خاطر بیاورند؟ و یا در کلام دیگر عطر مناسب برای ما کدام است؟

 

در این مقاله سعی کرده­ایم تا با بیان نکات کاربردی، شما را در یافتن عطر مناسب شخصی­تان یاری کنیم. پس اگر قفسه آینه توالت­تان پر از عطرهای نصفه و نیمه و حتی کاملا پر است، وقت آن رسیده که نگاه خود به انتخاب عطر شخصی را تغییر دهید.

 

1- فقط سه نوع و نه بیشتر!

 

چه عطری برای من مناسبتراست؟

 

گاهی واقعا هیچ ایده جذابی برای خرید عطر ندارید، در واقع اطلاع خاصی هم از انواع عطر ندارید و در بهترین حالت فقط می­توانید از فروشنده عطرهایی با نام‌های عطر تلخ مردانه و یا عطر زنانه را درخواست کنید. در این شرایط کارشناسان معتبری مانند اریکا شومیت و کریستین لوبی، فارغ‌التحصیلان رشته MBA دانشگاه استنفورد و بنیان­گذاران استارت­آپ عطر پینروز، پیشنهاد می­دهند که در هر تلاش برای خرید عطر، فقط سه نوع رایحه را استشمام کنید. به عقیده این دو متخصص بعد از تست سه رایحه، دیگر پیازهای بویایی شما از کار می­افتد و بنابراین نمی­توانید انتخاب دقیقی داشته باشید.

 

2- عطر را باتوجه به فصل­ها انتخاب کنید

 

چه عطری برای من مناسب تراست؟

 

پیشنهاد دیگر کارشناسان این است که در ابتدای تست رایحه­ها، از فروشنده بخواهید تا ملایم‌ترین عطرها را برای‌تان آماده کند. در واقع؛ هر چه از عطرهای ملایم­تری برای امتحان کردن شروع کنید، پیازهای بویایی شما توانایی بیشتری برای تشخیص عطرهای بعدی خواهند داشت. عطرهای ملایم در واقع دارای ترکیباتی از مشک هستند. شاید برایتان جالب باشد اما عطرها هم دسته‌بندی تابستانی و زمستانی دارند و دقیقا همین عامل می­تواند به شما در انتخاب عطر مناسب فصل کمک کند. اگر شما فردی هستید که در تابستان بیشتر از هر موقع دیگری در فضاهای غیر مسقف زمان­تان را سپری می­کنید، خرید عطرهای مناسب فصل تابستان را به شما پیشنهاد می­کنیم.

 

3- اگر بوی عود را نمی‌پسندید، خودتان را شماتت نکنید

 

بدیهی است که انتخاب عطر مناسب موضوعی شخصی و سلیقه­ای است. ممکن است گاهی سلیقه شما با بسیاری از افراد در یک راستا نباشد. در این میان یکی از موضوعات بسیار چالش برانگیز، استفاده از رایحه ­های عود مانند است. اگر نمی­توانید با این رایحه ­ها ارتباط برقرار کنید و یا در صورت قرار گرفتن در فضاهای عودآگین دچار سردرد می­شوید، بهتر است از این نوع عطرها کمی فاصله بگیرید. رایحه ­های آزاردهنده به هیج عنوان نمی­توانند تاثیر مثبتی بر روح و روان شما بگذارند.

 

4- دانش عطری خود را ارتقا دهید

 

سعی کنید رایحه­های اصلی را بشناسید. شاید در ابتدای امر، این موضوع برایتان کمی گیج کننده به نظر برسد، اما در واقع بعد از چندین بار تمرین کردن به خوبی می­توانید از پسِ تشخیص رایحه­های اصلی بربیایید. لوبی و شومات برای ارتقا دانش فراگیری رایحه­ها، دسته‌بندی جالبی را مطرح کرده­اند:

مشک: مشک به عنوان یکی از اصلی­ترین پایه‌های عطری، بویی شبیه به زیر بغل کشتی‌گیران دارد! البته این اطمینان را به شما می­دهیم که این رایحه واقعا تمیز است.

دودی: رایحه­های دودی؛ بویی شبیه به آتش سوزی در عمق جنگل دارند و یا بویی که از چوب نیم­سوزشده برمی­خیزد.

مرکبات: همانطور که از نام‌شان پیداست این رایحه­ها از میوه­هایی چون پرتقال، لیمو و امثال آن گرفته می­شوند و پیوند عمیقی با طبیعت دارند.

 

چه عطری برای من مناسب تراست؟

 

چوبی: این رایحه بویی شبیه به چوب درخت صندل دارد و شما را به یاد گنجه­های قدیمی مشک اندود شده می­اندازد. نعناع هندی و چوب سدر جز شاخص­ترین رایحه­های چوبی هستند.

گل: شناخت رایحه‌های برپایه گل، بسیار آسان است. رایحه­های مرتبط با گل از گل سفید گرفته تا رز، گاردنیا، نیلوفر، یلانگ و... را شامل می­شود.

رایحه­های شرقی: عودهایی با طعم­های شیرین و بسیار گرم­ در این دسته قرار می­گیرند.

 

5- قهوه را برای فنجان­تان نگهدارید!

بوییدن دانه­های قهوه به معنای پاک کردن حافظه از تمام رایحه­های استشمام شده قبل نیست. با این کار در واقع شما پیازهای بویایی تحریک شده­تان را گول می­زنید.

اگر با بوییدن چند رایحه کمی گیج شده­اید، کمی به خودتان فرصت بدهید و در جایی مانند حفره حاصل از خم کردن آرنج­تان، تنفس کنید تا در خلا بویی قرار گرفته و سطح Ph پیازهای بویایی­تان متعادل شود.

 

6- دست خالی برنگردید!

عطرسازان معتقدند عطرها موجودات زنده­ای هستند و رایحه­شان در طول زمان بالغ می­شود. در کلام دیگر؛ رایحه­ها عمدتا دارای دو تاثیر روانی هستند. نخست تاثیر فوری که بعد از استشمام عطر بر روح افراد گذاشته می­شود (نت بالا) و تاثیر دوم که در واقع تاثیر عمیق­تری دارد و به عنوان تاثیر ثانویه شناسایی می­شود. این تاثیر تقریبا بین 20 دقیقه بعد از اسپری کردن و تا 24 ساعت در اثر تماس طولانی مدت با آن رایحه به وجود می­آید.

 

چه عطری برای من مناسبتراست؟

 

 

برخی از کارشناسان معتقد هستند که عطرها 4 ساعت بعد از اسپری شدن به کمال بویایی خود می­رسند! حتما شما هم تجربه این موضوع را داشته­اید که عطر بسیار خوشبویی خریده­اید اما بعد از استفاده از آن نظرتان تغییر کرده است و یا حتی در مواردی عطر خریداری شده باعث میگرن و یا آلرژی شده است. شومات معتقد است که یکی از عطرهای تست شده را به قسمتی از بدن­تان که دائما شسته نمی­شود اسپری کرده و در تمام طول روز هر بیست دقیقه یکبار آن را استشمام کنید. این موضوع را بررسی کنید که آیا از تاثیر ثانویه آن حس خوبی خواهید گرفت یا خیر؟

 

7- هیچ ارزانی بی‌ حکمت نیست

 

 همیشه خرید عطر با قیمت مناسب به معنای خرید ارزان­ترین عطرهای موجود در بازار نیست. همان‌طور که گفتیم؛ عطرها دارای دو نوع اثر هستند. عطرهای ارزان­تر دارای اثر اولیه قوی هستند که اصطلاحا به آن­ها نت بالا می­گویند، اما این عطرها اثر ثانویه قوی ندارند و ماندگاری خوبی از خود نشان نمی­دهند. شاید حتی نتوانید کمال عطر یا همان تاثیرگذاری ثانویه­اش را متوجه شوید، چرا که قبل از 4 ساعت تمام رایحه­شان از بین رفته است.

تشخیص کیفیت عطر به دلیل همین نت بالا بسیار سخت است و بنابراین ما به شما پیشنهاد می­دهیم از عطرفروشی­های معتبر و برندهای ویژه خریداری کنید. کارشناسان نیز بر این باور هستند که هیچ گاه فاکتور قیمت را برای سنجش کیفیت یک عطر در نظر نگیرید. فاکتور قیمت مانند تیغ دو لبه است که گاهی عطرسازان غیرمعتبر برای پوشش کیفیت نامرغوب عطرها از آن استفاده می‌کنند. هر چه عطر یا ادکلن دارای ماندگاری و تاثیر ثانویه قوی‌تری باشد، قیمت بالاتری دارد.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای انتخاب عطرها با ماندگاری بالا، استفاده از مواد اولیه مرغوب و با اصالت است. موضوعی که مهم‌ترین عامل تفاوت در کیفیت عطرهای تولیدی است. در میان مجموعه­های تخصصی تولید عطر، گالری عطر هلدا که عطرهای خود را با استفاده از مواد اولیه مرغوب یکی از معتبرترین شرکت‌های تولید اسانس دنیا به نام ژیوادان سوئیس تامین می‌کند، توانسته است انواع عطرها، ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادوکلن را تهیه کند.

 

8- عطر را پیرامون سرتان اسپری کنید

 

بسیاری برای تست انواع عطر آن را روی نقاط نبض داری مانند مچ دست و یا شاهرگ می­زنند، تا با هر ضربان قلب نوعی پرش رایحه­ای ایجاد شود. اگر به دنبال ارتعاش رایحه­ها در اطراف خود هستید، بهتر است عطرها را روی موهای­تان اسپری کنید که با هر حرکت و جنب جوش گستره‌ای از بوی خوش در اطراف‌تان ایجاد شود.

 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش